Variation

Det viktigaste när man rider tror jag är variation. Altså för att lära sig så mycket som möjlig, tror jag att det är viktigt att man varierar. Man kan variera mycket men framförallt att man rider mycket olika hästar för att lära sig känna av hästarna och rida de så bra som möjligt. Om jag rider Fuxen så rider jag ju henne på ett annat sätt än vad jag rider Lex på. Jag rider Clintan på ett sätt och Beekveld på ett annat. Jag tror ni fattar. 
 
Alla hästar är olika och jag försöker alltid rida hästarna på det sätt som de tycker om och som passar de. Jag anpassar mig till hästen med andra ord. Jag vet väldigt många som rider hästarna på bara ett sätt. Samma ridning på alla hästar. Men jag tycker att man ska rida de på det sätt som hästarna är. Förstår ni hur jag menar. 
 
Jag brukar rida många olika hästar. När jag rider hos Elin rider jag ju massor med olika typer av hästar, små, stora, känsliga, heta, sega, mjuka, stela hästar. Red en ponny i fredags, ska rida en storhäst idag och nästa helg ska jag rida en unghäst och en annan storhäst åt några. Det gör jag ju både för jag tycker det är kul och jag lär mig ju alltid något av det. 
 
Bara en liten tanke. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0