Orden som når ut till er kan vara mäktiga

Det är egentligen ganska skrämmande hur bloggares ord når ut till alla över internet. Det tycker iallafall jag. Jag är väl egentligen ingen bloggare, så skulle inte jag se det, men låt oss tänka det som så. Vi bloggare har stor makt över våran blogg. Vi kan använda den hur vi vill, förmedla budskap, och nå ut till er, hänga ut någon öppet inför alla läsare eller ganska exakt vad vi vill. Så gör vi det. 
 
Ibland finns det folk jag vill hänga ut på internet, för att trampa de på tårna tillbaka. Men det skulle jag inte göra. Men känslan efteråt hade varit rätt go, för att sedan få se personen komma tillbaka med svansen mellan benen för att be om förlåtelse. Eller kanske skriver de ett argt sms om varför jag valde att hänga ut de. ;) 
 
Har fler talet gånger sätt stora bloggare hänga ut bloggläsare eller kanske ska vi kalla de för haters? Sånna som trakaserar bloggarna. Kan hålla med om att det är elakt att hänga ut någon inför flera tusen eller flera hundra tusen läsare. Men om vi vänder på det, ÄR det mer okej att hänga ut Kändisbloggaren bara för att hon/han har SÅ sjukt många flera läsare att det inte går att räkna, än att Storbloggaren hänger ut den lilla hatern på sin instagram eller blogg? Svaret är självklart, INGET. 
 
Folk borde tänka ett steg längre ibland än vad näsan räcker. All mobbning och näthat tycker jag borde förbjudas på internet, vi borde få bort det helt och hållet. 
 
Håller ni inte med mig? 
 
 
 / Amanda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0