Falska vänner

Åsikts inlägg är något som jag inte är så jätte duktig på att skriva. Men jag ska ge det ett försök. Hanna bad mig att skriva om falska vänner. Jag vet inte riktigt vad jag ska få ut i inlägget men...
 
Falska vänner är det värsta som finns. Alla vet nog vad jag menar med falska vänner och falska personer. Vissa är nästan genomskinligt falska, ni vet. Man känner på en gång att man inte kan lita på personen. Vissa har man trott varit ens vänner och sedan har man hört att det har tisslats och tasslats. Jag är så trött på det. När man står och pratar med en person och personer ler ett falskt leende, så jävla tydligt är det. Le inte i stället då om det är så jävla jobbigt att ge ett falskt leende. Bitch.
 
Det värsta som finns är när man berättat någonting för en vän, som kanske är personligt eller vad som helst. Åså sen ni vet, ¨Men säg inget till någon.¨ Och senare kommer det fram att personen inte hållit det den lovade. ÅÅÅH får panik. Och ni vet ASK, jag har ett inlogg på ASK osv. Ja, jag svarar på frågor och sånt och ställer frågor ibland. Men vet ni vad, jag skulle ALDRIG, ALDRIG skriva en elak fråga som är kränkande för personen. Jag vet många som sitter och skriver anonyma frågor till sina vänner. Det är det mest patetiska som finns. Sitter och hackar på personer, om och om igen. ÄR det också att kallas för en Bra vän? Det skulle jag inte tro i allafall.Folk mår så jävla dåligt av ask så det är synd om de.
 
Just nu har jag bildat mig en egen ¨bubbla¨ med ENDAST sanna vänner som alltid finns där för mig. Finasre vänner får man leta efter, och jag litar på de otroligt mycket. Ni vet sånna som alltid lyssnar, ställer upp och är otroligt snälla och roliga. Jag älskar mina vänner, och jag vill säga med detta stycke att ni betyder!
En extra kram till dig Hanna! Tack alla fina vänner för allt.
 
 
 
 
/ Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0